για όσους ενδιαφέρονται για τον διαγωνισμό EUROSCOLA , ο παρακάτω σύνδεσμος θα βοηθήσει στο 2ο ερώτημα για το ευρωπαικό κοινοβούλιο.
https://www.academia.edu/35794326/%CE%9F_%CE%A1%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%A3_%CE%A4%CE%9F%CE%A5_%CE%95%CE%A5%CE%A1%CE%A9%CE%A0%CE%91%CE%AA%CE%9A%CE%9F%CE%A5_%CE%9A%CE%9F%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%92%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%99%CE%9F%CE%A5_%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%9D_%CE%95%CE%A5%CE%A1%CE%A9%CE%A0%CE%91%CE%AA%CE%9A%CE%97_%CE%95%CE%9D%CE%A9%CE%A3%CE%97
Επίσης υλικό αναρτώ:
Α.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αποτελεί έναν μοναδικό σχηματισμό οικονομικής και πολιτικής συνεργασίας ανάμεσα σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, που όλες μαζί καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Η ΕΕ δημιουργήθηκε μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρώτος της στόχος ήταν η ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας, με το σκεπτικό ότι οι χώρες που συνδέονται με εμπορικές συναλλαγές δημιουργούν μεταξύ τους οικονομικές αλληλεξαρτήσεις, γεγονός που ελαχιστοποιεί το ενδεχόμενο συγκρούσεων.
Έτσι λοιπόν το 1958 δημιουργήθηκε η Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) που αρχικά στόχευε στην προώθηση της οικονομικής συνεργασίας ανάμεσα σε έξι χώρες: το Βέλγιο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο και τις Κάτω Χώρες. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε μια μεγάλη ενιαία αγορά, η οποία εξακολουθεί να αναπτύσσεται δυναμικά.
Αυτό που αρχικά ξεκίνησε σαν μια καθαρά οικονομική ένωση μετεξελίχθηκε σε έναν οργανισμό που δραστηριοποιείται σε ποικίλους τομείς πολιτικής, από την αναπτυξιακή βοήθεια μέχρι το περιβάλλον. Η μετεξέλιξη αυτή αντικατοπτρίζεται και στην αλλαγή της ονομασίας το 1993, από ΕΟΚ σε Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).
Η ΕΕ στηρίζεται στο κράτος δικαίου: αυτό σημαίνει ότι όλες οι ενέργειές της βασίζονται στις Συνθήκες, τις οποίες όλα τα κράτη μέλη έχουν εγκρίνει αυτοβούλως και δημοκρατικά. Οι δεσμευτικές αυτές συμφωνίες καθορίζουν τους στόχους της ΕΕ στους διάφορους τομείς δραστηριότητάς της.
Β1.
Άμβλυνση των οικονομικών ανισοτήτων και εδραίωση ενός δημοκρατικότερου μοντέλου λειτουργίας: Η συνέχιση της κοινής Ευρωπαϊκής πορείας προϋποθέτει τη διασφάλιση ενός αναπτυξιακού προγράμματος που θα δώσει πραγματική ώθηση στα λιγότερο ισχυρά κράτη της Ένωσης, ώστε να υπάρξει μείωση του χάσματος ανάμεσα στα πλούσια και τα φτωχότερα κράτη. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή οδηγεί επί της ουσίας στη διαιώνιση της ανισότητας που λειτουργεί υπονομευτικά για το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντιστοίχως, θα πρέπει να ληφθεί η κατάλληλη μέριμνα, προκειμένου τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αντιμετωπίζονται κατά τρόπο ισότιμο σε ό,τι αφορά τη λήψη καίριων οικονομικών και πολιτικών αποφάσεων, διότι στην παρούσα φάση δημιουργείται διαρκώς η αίσθηση πως οι ισχυρότερες χώρες είναι εκείνες που έχουν πάντοτε τον πρώτο λόγο.
- Ουσιαστική στήριξη και ανάδειξη των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων κάθε κράτους μέλους: Αποτελεί καίριο αίτημα των λιγότερο ισχυρών κρατών η ανάδειξη του πολιτιστικού τους πλούτου, ώστε να υπάρξει μια πραγματική εδραίωση της διακηρυγμένης πρόθεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προστατευθούν όλες οι πολιτισμικές εκφάνσεις των κρατών μελών. Είναι, άλλωστε, σαφές πως η διαρκής προβολή της αγγλικής γλώσσας, καθώς και η ευρύτατη διάδοση των πνευματικών δημιουργημάτων που προέρχονται από τα ισχυρότερα κράτη, παραγκωνίζει τα έργα εκείνα και την πολιτισμική ταυτότητα των μικρότερων εθνών.
- Πραγματική μέριμνα για τις οικονομικά ευάλωτες κοινωνικές ομάδες: Η ύπαρξη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πολιτών που απολαμβάνουν μια διαρκή οικονομική άνεση κι η ύπαρξη πολιτών που αδυνατούν να καλύψουν έστω και τις βασικές βιοτικές τους ανάγκες, φανερώνει πως δεν υπάρχει έμπρακτη ενίσχυση εκείνων που πλήττονται περισσότερο από την παρατεταμένη οικονομική κρίση. Είναι, άρα, σημαντικό να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην κοινωνική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε κάθε Ευρωπαίος πολίτης να αισθανθεί πως ζει πράγματι σε μια οικονομικά ισχυρή, αλλά και ανθρωπιστικά ευαίσθητη ένωση κρατών.
Γ.
Η ομαλή συνέχιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προϋποθέτει τη διαμόρφωση μιας κοινής Ευρωπαϊκής συνείδησης, στο πλαίσιο της οποίας κάθε νέος πολίτης θα έχει παράλληλη συναίσθηση της εθνικής και της ευρωπαϊκής του ταυτότητας. Απαιτείται, δηλαδή, η έγκαιρη ενημέρωση των νέων σε σχέση με τις κοινές ευρωπαϊκές στοχεύσεις, προκειμένου να αποκτήσουν ουσιαστικό και βαθύ ενδιαφέρον για τη συνέχιση της κοινής αυτής προσπάθειας. Ειδάλλως, οι νέοι κάθε χώρας θα αντιμετωπίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση ως μια μονομερή προσπάθεια των ισχυρότερων κρατών να έχουν υπό την κηδεμονία τους τα λιγότερο ισχυρά κράτη.
Οι νέοι θα πρέπει να αντιλαμβάνονται εγκαίρως τα οφέλη της ευρωπαϊκής συνεργασίας, θα πρέπει να γνωρίζουν τη θέση της Ένωσης στο διεθνές οικονομικό σκηνικό και να αισθάνονται πως τους εκπροσωπεί στο παγκόσμιο ανταγωνιστικό πεδίο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προσφέροντάς τους χειροπιαστά και αναγνωρίσιμα οφέλη.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου