Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαγώνισμα προσομοιωσης α λυκειου αρχαία.

 

Κριτήριο αξιολόγησης Αρχαίων Ελληνικών Α’ Λυκείου: Θουκυδίδη   

Κριτήριο αξιολόγησης Αρχαίων Ελληνικών Α’ Λυκείου: Θουκυδίδης

Αρχαία Ελληνικά Α’ Λυκείου: Θουκυδίδης – Κριτήριο αξιολόγησης

Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «Προμηθέας Ο.Ε.»

Επιμέλεια: Κωστούλα Φένια

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

Α. ΚΕΙΜΕΝΟ

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ

Βιβλίο 3. Κεφάλαιο 81

3.Oἱ δὲ πολλοὶ τῶν ἱκετῶν, ὅσοι οὐκ ἐπείσθησαν, ὡς ἑώρων τὰ γιγνόμενα, διέφθειρον αὐτοῦ ἐν τῷ ἱερῷ ἀλλήλους, καὶ ἐκ τῶν δένδρων τινὲς ἀπήγχοντο, οἱ δ᾽ ὡς ἕκαστοι ἐδύναντο ἀνηλοῦντο.4. Ἡμέρας τε ἑπτά, ἃς ἀφικόμενος ὁ Εὐρυμέδων ταῖς ἑξήκοντα ναυσὶ παρέμεινε, Κερκυραῖοι σφῶν αὐτῶν τοὺς ἐχθροὺς δοκοῦντας εἶναι ἐφόνευον, τὴν μὲν αἰτίαν ἐπιφέροντες τοῖς τὸν δῆμον καταλύουσιν, ἀπέθανον δέ τινες καὶ ἰδίας ἔχθρας ἕνεκα, καὶ ἄλλοι χρημάτων σφίσιν ὀφειλομένων ὑπὸ τῶν λαβόντων· 5.πᾶσά τε ἰδέα κατέστη θανάτου, καὶ οἷον φιλεῖ ἐν τῷ τοιούτῳ γίγνεσθαι, οὐδὲν ὅτι οὐ ξυνέβη καὶ ἔτι περαιτέρω. Καὶ γὰρ πατὴρ παῖδα ἀπέκτεινε καὶ ἀπὸ τῶν ἱερῶν ἀπεσπῶντο καὶ πρὸς αὐτοῖς ἐκτείνοντο, οἱ δέ τινες καὶ περιοικοδομηθέντες ἐν τοῦ Διονύσου τῷ ἱερῷ ἀπέθανον.

Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1. Να αντιστοιχίσετε τις φράσεις της στήλης Α με τις ερμηνείες τους στη στήλη Β:

Κριτήριο αξιολόγησης Αρχαίων1

2. Πού αποσκοπεί κατά τη γνώμη σας η συσσωρευτική περιγραφή φόνων στην τελευταία παράγραφο;

3. «… καὶ ἀπὸ τῶν ἱερῶν ἀπεσπῶντο καὶ πρὸς αὐτοῖς ἐκτείνοντο»: Ποιος άγραφος ηθικός νόμος καταπατάται, σύμφωνα με το απόσπασμα;

4. Να γράψετε από μία παράγωγη λέξη της νέας ελληνικής (απλή ή σύνθετη ) των παρακάτω λέξεων της αρχαίας ελληνικής:

ἐπείσθησαν(<πείθομαι), ἑώρων(<ορω), γιγνόμενα, διέφθειρον, ναυσὶ, τῶν λαβόντων, φιλεῖ, ἀπέκτεινε, ἐπιφέροντες , ἀπέθανον.

5.Να αντιστοιχίσετε τις λέξεις της στήλης Α με τις γραμματικές αναγνωρίσεις τους στη στήλη Β:

Κριτήριο αξιολόγησης Αρχαίων Ελληνικών4

 

6. ἐφόνευον: να γίνει χρονική αντικατάσταση στο πρόσωπο, την έγκλιση και τη φωνή που δίνεται (γ’ πληθυντικό πρόσωπο, Οριστικής Παρατατικού)

7. Να αντιστοιχίσετε τις λέξεις της στήλης Α με την συντακτική τους αναγνώριση στη στήλη Β:

Κριτήριο αξιολόγησης Αρχαίων Ελληνικών5

8. «ὡς ἑώρων τὰ γιγνόμενα»: Να αναγνωρίσετε το είδος της δευτερεύουσας πρότασης.

Σχόλια

  1. Αχιλλέας : Παρόμοιο θα μας βάλετε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχιλλέας : Στο 2. , 4. , 6. και 8. εξηγήστε μας αν γίνεται σε ένα σχόλιο περίπου τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε ή να διαβάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο 2
    Ειναι πραγματολογικη. Άρα εξηγείτε γιατί αναφέρει ο θουκυδιδησ τόσο βίαια γεγονότα.
    Στην λεξιλογικη, το είπαμε.
    Σου δίνει λεξεις στη αρχαια και πρέπει να βρεις συγγενείς στα νέα ελληνικά.
    Η σου δίνει στα νέα και βρίσκουμε παρόμοιες στα αρχαία.
    Στην γραμματική γράφεις σε όλους τους χρόνους τον τύπο που σου δίνει..
    Θα τα πω και αύριο...
    Dont worry

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΚΘΕΣΗ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΡΙΤΗΡΙΟ 2

ΕΚΘΕΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ