Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΤΑ
qwφιertyuiopasdfghjklzxερυυξnmηqσwωψerβνtyuςiopasdρfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnφγιmλιqπςπζαwωeτrtνyuτioρνμpκaλsdfghςjklzxcvλοπbnαmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmσγqwφertyuioσδφpγρaηsόρωυdfghjργklαzxcvbnβφδγωmζqwertλκοθξyuiύασφdfghjklzxcvbnmqwertyuiopaβsdfghjklzxcεrυtγyεuνiιoαpasdfghjklzxcηvbnασφδmqwertασδyuiopasdfασδφγθμκxcvυξσφbnmσφγqwθeξτσδφrtyuφγςοιopaασδφsdfghjklzxcvασδφbnγμ,mqwertyuiopasdfgασργκοϊτbnmqwertyσδφγuiopasσδφγdfghjklzxσδδγσφγcvbnmqwertyuioβκσλπpasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdγαεορlzxcvbnmqwertyuiopasdfghjkαεργαεργαγρqwertyuiopasdfghjklzxασδφmοιηξηωχψφσuioψασεφγvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopσδφγasdfghjklzxcvbnσρμνmςqweωrtyuζχiopβνοιςβηνklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertσδφηxτθυξτδθυξκcυθκvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwerδφopaδφγsdfσδφghθυικjλklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdασδργfghjklzxcvbnmrtσδφγσδγyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuαργετργηghjkεργετρcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjαργαερbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqweαεργεργrtyuiopasdfghjkαεσργαςεγρvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopamqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbαεργερiopaαργsεργdαεργfαερgγhjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvςψωbnmrtyuiβυδopμηξκghjklzxcvbnmqwertyuiopasdνfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzvbnmqwertyuiopasjlψωβxcμνκvbnmqwerεtypadfghjυβlzxnmqwuiopasdfghjklzxcvbnmqwσδφxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnm
EYAGGELIA GRAMMENOU With the wings of
love … |
Ένας έρωτας καταδικασμένος
από τ` αστέρια..
"Καλή σου νύχτα, χίλιες φορές
καλή σου νύχτα.
-Χίλιες φορές
κακή χωρίς το φως σου.
-Καληνύχτα καληνύχτα τούτη η πίκρα του χωρισμού έχει μια γλύκα τόση
που καληνύχτα θα σου λέω μέχρι να ξημερώσει.
-Ύπνος να ‘ρθει στα μάτια σου και στην καρδιά σου ειρήνη.
-Ύπνος και
ειρήνη θα θελα για σένα να ‘χα γίνει."
Είναι ένα απόσπασμα από ένα
ιδιαίτερα ρομαντικό διάλογο ανάμεσα στο πιο τραγικό ζευγάρι στην ιστορία της
λογοτεχνίας που έζησε έναν μεγάλο έρωτα. Του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας του
Ουίλλιαμ Σαίξπηρ.
Όσο
πιο πίσω ανατρέξουμε σε εποχές, τόσο πιο μεγάλη πιθανότητα να συναντήσουμε ένα
γενναίο, αληθινό έρωτα σαν και τον δικό τους. Αλήθεια, υπάρχει άνθρωπος που να
μην γνωρίζει την ιστορία τους; Δεν είναι τυχαίο ότι συχνά οι χαρακτήρες του
τίτλου θεωρούνται ως αρχέτυπο των δύο εραστών.
ΣΟΦΟΚΛΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Έρωτα ακαταμάχητε εσύ που ξενυχτίζεις
στου κοριτσιού τα μάγουλα, εσύ που αιχμαλωτίζεις
ως και τον πλούσιο άνθρωπο, και στις καλύβες μπαίνεις,
και θάλασσα διαβαίνεις και θάλασσα περνάς!
Κι ούτε κανείς αθάνατος εγλύτωσε από σένα
ούτ΄ άνθρωπον εφήμερο δεν άφησες κανένα.
Εσύ που είσαι το λούλουδο ζωής τυραννισμένης
εσύ που ξετρελαίνεις εκείνον που κρατάς!
Εσύ και δίκαιον άνθρωπο σπρώχνεις στην αδικία
εσύ και τώρα εσήκωσες τέτοια φιλονικία.
1. Ποια πρόσωπα πρωταγωνιστούν και ποια
αναφέρονται; Ποια είναι η σχέση τους;
2. Να
εντοπίσετε τον τόπο και το χρόνο που διαδραματίζεται η συνάντηση των δύο νέων.
3. Ποιες
προσφωνήσεις του Ρωμαίου αποδεικνύουν την αγάπη του για την Ιουλιέτα;
4. Να
σχολιάσετε τους στίχους :
Ρωμαίος : Για κοίτα πώς το
μάγουλο, το χέρι της αγγίζει!
Αχ, να ‘μουν στο χεράκι
της γάντι,
στο μάγουλό της ν’
ακουμπώ!
Ρωμαίος : Πέταξα με του
έρωτα τα ελαφριά φτερά! Πώς ν’ αποκλείσουν
την αγάπη πέτρινοι
φράχτες; Κι ό,τι μπορεί να κάνει ο έρωτας,
η αγάπη το τολμάει. Πως
λοιπόν να μ’ εμποδίσουν οι δικοί σου;
5. Να
εντοπίσετε 10 φράσεις του Ρωμαίου ή της Ιουλιέτας που αποδεικνύουν την
αγάπη του ενός προς τον άλλον.
6. Ποια
σημασία έχουν τα ονόματα των πρωταγωνιστών και πώς διαμορφώνει τη στάση τους
(στο απόσπασμα) και τη συνέχεια της σχέσης τους;
7. Οι
δύο νέοι ανταποκρίνονται στα στερεότυπα της εποχής τους;
8. Ποιες
διαφορές παρατηρείτε στη στάση των ανθρώπων στο θέμα του έρωτα και του
γάμου σε σχέση με τη σημερινή εποχή;
9. Να
δημιουργήσετε ένα ανθολόγιο με ταινίες ή σειρές, τραγούδια, λογοτεχνικά κείμενα
και παραμύθια με θέμα τον έρωτα.
10. Να
εντοπίσετε έργα των Γρηγορίου Ξενόπουλου, Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Φρεντερίκο Γαρθία
Λόρκα με κεντρικό θέμα τον έρωτα. Να γράψετε περιλήψεις των έργων
(συμβουλευτείτε το διαδίκτυο)
11. Να
γράψετε ένα παραμύθι με θέμα τον έρωτα και να το εικονογραφήσετε.
12. Να βρείτε
μαντινάδες με θέμα τον έρωτα.
13. Να
γράψετε ένα ποίημα ή διήγημα με θέμα τον έρωτα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου